czwartek, 21 maja 2020

Dalsze losy autobusów AKL

Autobusowe Konsorcjum Lubelskie – nieistniejące konsorcjum siedmiu przedsiębiorstw transportowych działających w ramach komunkacji miejskiej na zlecenie Ztm w Lublinie. W jego skład wchodzili przewoźnicy tacy jak: Syl-Trans, Bero, Piotr Niećko, Piotr Gorzel, Edgab, Marko i Motyl. Od 1 lipca 2010 AKL obsługiwało 12 lini. W latach 2009-2018 konsorcjum działało jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, postawiona w stan likwidacji pod koniec grudnia 2018 r. Artykuł przestawiał będzie dalsze losy pojazdów, które cudem dorwałem już po roku 2018.
 Wpis co raz to będzie aktualizowany o nowe pozycje
W tym artykule będę pokrótce przedstawiał wóź i będę mówił co się z nim dzieje.

MAN NL263 o numerze 1807
Pojazd o numerze 1807 na pętli Felin. Fot. Michał Pietrow
Autobus o numerze 1807 został wyprodukowany w roku 2000 dla BVG Berlin. W BVG pojazd pojeździł do roku 2010 pod numerem , w roku 2010 trafił 
do firmy Syl-Trans jeżdżącej dla w AKL, gdzie maiał numer 7105, w roku 2014 sprzedany został firmie Ibiza-Trans z Krępca, gdzie jeździ do dziś.
1807 na ul.Grygowej. Fot. Michał Pietrow

MAN NL263 o numerze 1844                                                                                                                                                         

1844 rusza z przystanku Majdanek-Pomnik. Fot. Michał Pietrow


Historia 1844 jest podobna do 1807, tylko w Syl-Transie był do 2016 pod numerem 7104 i później sprzedano go do B.P Motyl, skąd w 2020 trafił do "Ibizy"


Kapena City 7,5 o dawnym  numerze 7515

Już nie 7515 stoi na terenie lubelskiego Polmozbytu. Fot. Michał Pietrow

Omawiana Kapena w 1999 trafiła do LKK Świdnik z myślą o obsłudze linii Lublin-Świdnik. LKK po dwóch latach pojazd sprzedało do prywatnej osoby pod Kielce,
później pojazd w latach 2004-2010 robił karierę w Jaworzyńskim Elbudzie, potem(w 2011) wóz sprzedano do B.P Motyl skąd momentalnie z powodu braku zapotrzebowania trafił do firmy Marko
gdzie cieszył oko do 2014 roku,w którym to powtórnie trafił do pierwszego właściciela. To nie koniec. W 2017 po upadku LKK trafił do Świdnickiego Pol-Transu, gdzie "bimba" się do dziś. 
Już nie 7515 stoi na terenie lubelskiego Polmozbytu. Fot. Michał Pietrow

Świetlik zaklejono kartką z relacją. Fot. Michał Pietrow
Jednak nie odklejono wymaganych od Marko przez ZTM naklejek. Fot. Michał Pietrow

Szpiegowsko udało mi się sfocić kokpit Kapenki. Fot Michał Pietrow




Mercedes- Benz 815D o numerze 7514





 Już nie 7514 przy stacji paliw w Piaskach. Fot. Michał Pietrow

Omawiany Mercedesik wyprodukowany został w 1999 roku dla Sotenäs Taxi Kungshamn, gdzie pracował do roku 2002 skąd w tym samym roku przeszedł do 
Hamburgsunds Buss Tanumshede, gdzie pracował do 2006 roku, który zaowocował kupnem go przez firmę Strömstad-Tanum Tanumshede, gdzie z kolei cieszył oko do 2009
w 2010 firma Marko kompletowała tabor minibusowy do obsługi linii minibusowych miejskich i pojazd trafił do obsługi linii głównie takich jak 21 i 74
w 2012 pojazd zakończył karierę w sieci ZTM i trafił do podświdnickej firmy Fremiks. Potem pojazd trafił do nieznanego właściciela w Piaskach i jego los pozostaje nieznany.



Tył pojazdu z charakterystycznym chlapaczem. Fot. Michał Pietrow


Przód pojazdu z charakterystycznymi szperaczami. Fot. Michał Pietrow

Szpiegowskie zdjęcie pulpitu pojazdu. Fot. Michał Pietrow

Pozostałości naklejki nawołującej do kasowania biletów w sieci ZTM Lublin. Fot. Michał Pietrow



Jelcz M081MB o numerze 7611


Już nie 7611 w obsłudze prywatnej linii 80. Fot. Michał Pietrow

Opisywane Vero w 2001 trafiło do MPK Włocławek. We Włocławku Jelczyk zabawił do 2007, kiedy Edgab zaczął kompletować tabor minibusów.
W 2014 pojazd skończył posługę w sieci ZTM i momentalnie skierowany został do obsługi prywatnej linii 80 ze Świdnika do Tesco na ulicy Kraśnickiej w Lublinie. 
W sytuacji "wirusowej" pojazd stoi na bazie w Kazimierzówce i niestety nie wyjeżdża. Możliwe że jak pandemia się skończy to pojazd wróci na trasę.





Vero dojeżdża do skrzyżowania Doświadczalna-Witosa. Fot. Michał Pietrow
Vero od przodu w tłumie na bazie Gorzela. Fot. Michał Pietrow


Vero od tyłu w tłumie na bazie Gorzela. Fot. Michał Pietrow



Przepraszam za niektóre zdjęcia, gdyż często są one robione na "spontanie" i nie ma miejsc na zdjęcia, gdyż tytułowe pojazdy są zastawione przez inne autobusy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz